енергоефективні школи

Ігровий шкільний курс – для майбутнього дорослого життя

         9 березня 2017 року в м. Києві в рамках Проекту «Енергоефективні школи: нова генерація» відбувся вже третій установчий навчальний семінар «Теорія, методологія та практика впровадження факультативного курсу «Абетка з основ житлово-комунального управління» та он-лайн гри «Розумний будинок». У заході взяли участь 37 педагогів зі столичних шкіл, що координуватимуть роботу в рамках курсу, представники компанії ДТЕК та виконавця Проекту – ВБО «Інститут місцевого розвитку» (ІМР).

         Серед цьогорічних учасників – багато шкіл, що брали участь у минулих хвилях Проекту «Енергоефективні школи». На початку семінару під час знайомства усі вони позитивно відгукнулися про роль Проекту ДТЕК у розвитку учнів, вихованні в них енергоефективної поведінки та свідомого ставлення до споживання ресурсів. Педагоги назвали Проект «ковтком свіжого повітря» в системі сучасної шкільної освіти, оскільки він дає змогу дітям отримати дійсно актуальні знання. У деяких навчальних закладах вивчення курсу продовжили й по завершенню Проекту ДТЕК.

         Новий факультативний курс «Абетка з основ житлово-комунального управління» (далі – Курс) команда ВБО «ІМР» розробила для учнів базової та старшої школи (9-11 класи). Він схвалений до використання у загальноосвітніх навчальних закладах Міністерством освіти і науки України.У 2014 році Курс в якості експерименту впроваджували у 12 школах трьох міст Дніпропетровської області (Павлограді, Першотравенську, Тернівці). Тоді навчання відбувалося за підручниками, а практичний компонент (ділова гра «Розумний будинок») був представлений картонною ЗD-моделлю багатоквартирного будинку. У новій хвилі Проекту втілена інноваційна методика – опанування Курсу відбуватиметься в режимі он-лайн на базі програми дистанційного навчання. Курс триватиме два з половиною місяці. В його основу покладено інтерактивну бізнес-гру «Розумний будинок». Під час навчально-ігрового процесу діти дізнаються про реальні житлово-комунальні проблеми, що виникають у житті співвласників багатоквартирного будинку. Учням також запропонують способи успішного розв'язання цих проблем. У процесі гри діти-учасники Проекту ДТЕК шляхом голосування оберуть правління свого об’єднання співвласників багатоквартирного будинку. Із зароблених за проходження Курсу балів, що трансформуються в ігрові гроші (долатеки), учні розраховуватимуться за комунальні послуги, виплачуватимуть зарплатню членам правління, формуватимуть ремонтний фонд ОСББ. Діти вирішуватимуть, якою буде пріоритетність робіт/покупок у квартирі/будинку і на що витрачати кошти, щоб отримати економію та зменшити оплату за комунальні послуги тощо.

         Головне завдання Курсу – сприяти змінам ментальності учнів, спонукати їх до активної поведінки в організації побуту своєї родини, поліпшенні житлового комфорту, дбайливого ставлення до спільного майна тощо. Передбачається також навчання дітей фінансової грамоти, розвиток у них лідерських якостей, ініціативності та вміння виважено й ефективно працювати в команді для вирішення колективних проблем.
Під час семінару команда ІМР провела вхідне тестування учасників (для того аби визначити рівень їхніх знань у житлово-комунальній сфері), ознайомила їх зі змістом курсу, продемонструвала наповнення програми дистанційного навчання та методику роботи з нею.

         Спілкуючись із учасниками, керівник департаменту з соціального розвитку ДТЕК Вікторія Гриб організувала жваву дискусію поміж педагогів щодо доцільності впровадження нового Курсу в школах. Усі педагоги відзначили актуальність знань, які пропонує Курс дітям. На їхню думку, час і розвиток технологій вимагає нових форм навчання, щоб дітям було цікаво, тож вчителі назвали розроблену інтерактивну гру геніальною, бо граючи в неї, діти готуються до дорослого життя.